El neuromàrqueting a la clínica veterinària

05-08-2019
El neuromàrqueting analitza el paper de la ment humana a l'hora de prendre decisions de compra. La major part d'aquestes decisions es prenen en 2,5 segons, no per mesures lògiques sinó per respostes emocionals. El sector dels animals de companyia és un sector emocional, basant-se en la vinculació del propietari amb el seu animal, i en com el client percep que nosaltres estem implicats en aquesta relació.

QUÈ MOTIVA A UN CONSUMIDOR A COMPRAR?
-Comoditat i proximitat: tenir una botiga física en un lloc "de pas" o amb aparcament gratuït
-Compra impulsiva
-Preu
-Tracte ofert pel personal
-Qualitat del producte i confiança en la marca
-Novetats

COM DISSENYAR LES TEVES CAMPANYES DE MÀRQUETING?
1.La importància dels ulls: Si vols centrar l'atenció en un punt de la imatge, els ulls que apareixen a la imatge han de mirar cap a aquesta direcció.
2.Simplicitat: Les imatges simples i clares són més acceptades.
3.El cervell prefereix les formes orgàniques, amb cantells arrodonits.
4.El gènere importa: En general els homes tenen una visió caçadora pel que volen un missatge clar i simple. Les dones tenen una visió protectora i panoràmica, prefereixen un missatge amb més informació.
5.Metàfores: Associem formes, ens agraden les metàfores i els jocs d'imatges.
6.Creativitat i humor.
7. Els colors de la nostra clínica, cartells, vestuari, ... Saps què vol dir cada color?
-Vermell: acció, passió i perill. Augmenta el ritme cardíac però en excés provoca irritabilitat.
-Verd: natura, salut, tranquil•litat, ecologia i esperança.
-Blau: tranquil•litat, llibertat, confiança. Disminueix el ritme cardíac.
-Violeta: espiritualitat, bellesa i sofisticació. En excés provoca sensació d'engany. Especialment acceptat en dones d'edat mitjana. 
-Gris: relacionat amb automòbils, tecnologia i joieria. 
-Negre: elegància, serietat, luxe i poder. També relacionat amb la mort, por i misteri. 
-Blanc: transparència, higiene, simplicitat. 
-Taronja: vitalitat, diversió, novetats. Ideal per joguines i llaminadures per les mascotes. Convida a l'acció. 
-Rosa: color infantil, de l'amistat o l'amor. 
-Groc: concentració i energia. Augmenta la serotonina i per tant, la sensació de felicitat, alegria i creativitat.

LA IMPORTÀNCIA DE LA PRIMERA IMPRESSIÓ 
Hem de tenir cura al detall de la nostra clínica veterinària per: 
1.Estimular els sentits 
Cada un de nosaltres construïm una realitat diferent d'un mateix lloc, segons el que percebem a través dels nostres sentits i la consegüent interpretació. 
-La vista: És important mantenir les nostres instal•lacions cuidades, netes i ordenades, amb una decoració senzilla. Una sala d'espera antiquada es relaciona amb una medicina antiga. 
-L’olfacte: Són els records que més temps perduren en la ment. Una olor agradable, pot escurçar la sensació del temps d'espera i millorar la percepció de professionalitat. 
-El tacte: El pom de la porta, el taulell, ... han d'estar nets. 
-L'oïde: Evita sorolls forts com l'assecador de la perruqueria. Ajuda tenir un fil musical amb música agradable a un volum adequat o un televisor a la sala d'espera.
2.La confiança 
Per despertar aquest sentiment en el nostre client ens pot ajudar una salutació cordial amb un somriure, mirar-lo als ulls durant la visita, escoltar-lo atentament i utilitzar un llenguatge clar per comunicar-los amb ell. Tenir cura del llenguatge corporal i els gestos facials, un tracte suau amb l'animal, mantenir una bona imatge dels nostres professionals (la bata, les mans, ...), conèixer tècniques per manejar l'estrès dels animals, ... Reforça el sentiment de benestar del nostre client. 
3.Cat friendly 
Els propietaris de gats valoren les clíniques conscienciades a crear un ambient acollidor per als gats: Adaptar la clínica amb una sala d'espera, consulta i hospitalització exclusives per a gats, utilitzar equipament específic, fer servir feromones felines, tenir un uniforme de treball exclusiu, ... Ajuda a minimitzar l'estrès dels gats. 

TÈCNIQUES DE VENDA A LA NOSTRA BOTIGA 
-Recorregut obligatori: Situant els productes més bàsics, els de major venda, al final de la nostra botiga, obliguem el consumidor a recórrer tota la botiga i veure els altres productes. -Alçada del lineal: Hem de col•locar a l'alçada de la vista els productes que més ens interessa vendre. 
-Productes apilats: Aporten sensació d'estar en promoció. 
-Preus: Funcionen les tècniques de mostrar preus tatxats, cartells, preus x, 99 €, etc. 
-La il•luminació del local: Les llums blanques són fredes, les grogues aporten sensació de calidesa. 
-Productes estratègics prop de les zones d'espera com la zona de la caixa o la sala d'espera. 

L'objectiu final sempre serà el de crear una bona percepció i record del nostre centre, així com millorar les tècniques de venda a la nostra botiga.
TORNAR A NOTÍCIES